امام جمعه خواف: حضور مردم در انتخابات می‌تواند آغازی در رفع مشکلات و گرفتاری‌های ملی باشد فرماندار خوشاب: انتخابات به بهترین نحو در حال برگزاری است فرماندار کاشمر: برگزاری انتخاباتی سالم وامن جزو خطوط قرمز است استقبال پرشور مشهدی‌ها در پای صندوق‌های رای خبرنگار نیویورک تایمز خطاب به مجری صداوسیما: انشالا نجف ببینمت ویدئو | شهروندان مشهدی، دست‌اندرکاران صندوق‌های اخذ رأی ویدئو | توصیه‌های على‌اکبر صالحى به آن‌هایی که هنوز تصمیمى براى رأى‌دادن نگرفته‌اند عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج‌ازکشور که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ تاکنون در خراسان‌رضوی، ٨۵ درصد افراد با کارت‌ملی و ١۵ درصد با شناسنامه رأی دادند ماجرای جمع‌آوری سازه تبلیغاتی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد چه بود؟ اطلاعیه شماره ۲۱ و ۲۲ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: شبیه‌سازی فرایند انتخابات چند روز قبل از آغاز رأی‌گیری، در مشهد انجام شد + فیلم پلیس فتا تهران خبر داد: احضار ۴ نفر به‌دلیل دست‌کاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی بیشترین تخلفات انتخاباتی در مشهد تاکنون شامل چه مواردی بوده است؟ گزارش المیادین از برگزاری انتخابات در ایران ۴۰ روز پس از شهادت رئیس‌جمهور کاندیدا‌ها کجا رأی دادند و پس از آن چه کردند؟ + عکس اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است
سرخط خبرها

طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | تعداد رأی برای نظام اهمیت دارد

  • کد خبر: ۲۳۵۴۸۲
  • ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | تعداد رأی برای نظام اهمیت دارد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آراء مردم حق‌الناس است و نظام اسلامی از رأی مردم صیانت می‌کند و عدد رأی هم برایش اهمیت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در همایش حقوقدانان بسیجی کشور، اظهار کرد: همه جریان‌های سیاسی باید منافع ملی و افزایش ثبات و اقتدار را با روش‌های مختلف و متعهدانه در دستور کار داشته باشند. انتخابات "در نظام" شکل می‌گیرد و نه "بر نظام".

وی افزود: معرفی نامزد‌های خوب از سوی گروه‌های سیاسی و بسیاری موارد دیگر، نمونه‌های حق الناس در انتخابات است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هدف از تبلیغات، آگاهی و هدایت افراد است، اما در نظام‌های غیرخداباور، اغوا و فریب هم رخ می‌دهد. این مانع نقد‌های منصفانه نیست، باید امید و حفظ کرامت رقبا هم هدف نامزد‌ها و گروه‌ها باشد.

طحان نظیف ادامه داد: بهره مندی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های دولتی و عمومی به صورت برابر در تبلیغات ریاست جمهوری اهمیت دارد.

رئیس جمهور منتخب نباید وامدار صاحبان قدرت باشد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در هزینه کرد‌های انتخاباتی نسبت به منابع حلال هم باید توجه داشت؛ فرد منتخب نباید وامدار صاحبان ثروت باشد.مرزبندی با دشمنان کشور از نکاتی است که در تبلیغات انتخاباتی باید به آن توجه داشت تا دشمنان ناامید شوند.

وی افزود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری باید در قوانین نظام را به سمتی پیش ببرد که فرد منتخب، بتواند به سوگندی که در قانون اساسی است، عمل کند.

طحان نظیف گفت: از دست دادن رئیس جمهور در هر نظام سیاسی اتفاق ساده‌ای نیست، اما زیرساخت‌های قانونی کشور برای چنین روز‌هایی قوی است و نظام سیاسی ما مستحکم است؛ ما ابهامی برای ادامه مسیر نداشتیم.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->